יום חמישי, 28 בינואר 2010

תמונות נוף וחקלאות מתחרות הצילום של חברת קנט ואתר NRG

כמו בכל שנה גם השנה מתקיימת תחרות הצילומים של טבע, נוף וחקלאות ישראלית בחסות חברת הביטוח קנט ואתר NRG.
וכמו בכל שנה אני נכנס לאתר ונפעם מהתמונות, פשוט שפע של תמונות מדהימות של רגעים ומקומות מקסימים בישראל.
הצלמים ברובם צלמים חובבים שתפסו רגעים לא שיגרתיים, תמונות וצילומים של פעילויות חקלאיות של ציוד וכלים חקלאיים, של שדות ומטעים, של נופי חקלאות מרהיבים, של חיות בר ברגעים נדירים. טרקטורים וקומביינים בקציר, משאיות שועטות על רקע שדות מוריקים.
אני כל שנה נהנה מהתחרות מחדש, וכל שנה מתלהב מחדש מהתמונות.
אם אתם מעוניינים להשתתף או רוצים לראות תמונות נוספות מתוך הגלריות אזי הכנסו לדף הבא ובו פירוט על תחרות צילומי נוף חקלאות וטבע.


יום שלישי, 5 בינואר 2010

מאבק החקלאים לקבלת עובדים תאילנדים בהיקף שהממשלה התחייבה עליו זוכה לתמיכה ציבורית, כך עולה מסקר טלפוני שפורסם על ידי התאחדות חקלאי ישראל. הסקר נערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 נשאלים, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת ביישובים יהודיים בישראל.

בתשובה לשאלה באיזו מידה אתה מסכים עם מאבק החקלאים נגד סגירת השמים לכניסתם של עובדים זרים לחקלאות השיבו 27% שהם מסכימים במידה רבה מאוד, 25% במידה רבה, 17.5% במידה בינונית ו-5.6% במידה מועטה.


73% מהנשאלים אמרו שהם מסכימים עם המשפט שענף החקלאות הוא קריטי למדינת ישראל ולכן על המדינה לעודד ישראלים לעבוד בו. 26% אמרו שיש לתת הטבות מס לעובדים בחקלאות, 36% תומכים במתן תוספת שכר ממשלתית לעובדים בחקלאות ו-12% אמרו שיש לשלב הטבות מס ותוספת שכר.


משתתפי הסקר נשאלו גם בנוגע למחסור במים. 85.9% טוענים שאין לפגוע בחקלאות למרות המחסור במים ורק 8% השיבו שיש לייבש שטחי חקלאות ולייבא תוצרת מחו"ל בעקבות המחסור במים.


בנוגע למס הבצורת, 40% אמרו שיש לעצור מיידית את גביית המס ולהחזיר אותו באופן רטרואקטיבי אם יתברר שיש די מים בעקבות הגשמים האחרונים. 28% נוספים טענו שיש לבטל מיידית את המס. 22% השיבו שיש להמשיך בגביית מס הבצורת מאחר והוכח שהוא כלי לצמצום צריכת המים.


מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר שממצאי הסקר מוכיחים שהציבור בארץ מבין היטב את חשיבות החקלאות ומעונין בחיזוקה. למרבה הצער קבוצה קטנה של מעצבי דעת קהל ומקבלי החלטות מנהלת קמפיין רב שנים כנגד החקלאים והחקלאות. אני שמח על כך שהציבור הרחב וכן כלכלני ה-OECD שביקרו לאחרונה בארץ והוציאו דו"ח עתיר שבחים על החקלאות הישראלית יודעים את ערכה האמיתי של החקלאות ותרומתה למדינה.